Hoppa till innehåll

Nya digitala workshops – Dalapop, BD Pop och Talentcoach samarbetar

Nya digitala workshops – Dalapop, BD Pop och Talentcoach samarbetar

BD Pop, Dalapop och Talentcoach fortsätter med sina uppskattade workshops och erbjuder nu tre nya digitala workshops för musikbranschen i Norrbottens, Dalarnas och Kalmar län. Eftersom vi inte kan träffas fysiskt öppnar det för ett fint digitalt samarbete regionerna emellan där vi kan höja kunskapen hos aktörerna knutna till de tre organisationerna.


Varje organisation kommer vara värd för varsin digital workshop som hålls på Zoom och är öppna för alla som jobbar nära organisationerna. Samtliga workshops är kostnadsfria. När du anmäler dig får du en länk till mötet.


Anmälning:
smarturl.it/bddalatalent

Här är vårens nya föreläsningar

SÅNGPRODUKTION 18/3 kl 18.00 
https://fb.me/e/1yQVdL3rf

Tomas Bäcklund Tuneström och Rebecka Digervall från The Magnettes visar hur de jobbar med sångproduktion. Inspelning, arrangemang, lead, dubbar, kör, layering och efterbearbetning.

Future Songwriting 25/3 kl 18.00 
https://fb.me/e/3j9yO5CJn

Att det finns många olika sätt att komma igång och utveckla sitt låtskrivande vet dom flesta. Artisten Adée startade 2015 projektet Future Songwriting för att inspirera unga till att våga börja, att våga ta del av digitala verktyg i sitt skapande och ta kontroll över processen och sen 2015 har hon arbetat med över 5000 personer både i session form och genom workshops, i Sverige, USA och i Storbrittannien (där hon just nu är med och arbetar fram en College kurs i låtskrivande på Bridgend College) och den 25e mars visar hon hur hon lägger upp det arbetet men även hur hon tänker när hon skriver och producerar själv. 

TV / Radio / Press 8/4 kl 18.00 
https://fb.me/e/1XwaPOpaM

Om det var svårt att komma med i tidningar, radio och TV innan pandemin är det ännu svårare nu när traditionella livespelningar inte går att genomföra. I den här workshopen går vi igenom vilka traditionella medier som finns och vad man ska tänka på när man presenterar sig själv och sin musik för dem. Vi går igenom vilka tidningar som finns för speciella genres, vad radion helst spelar för låtar och hur TV-programmen tänker när de bokar artister. Även om det är svårt att ta sig igenom nålsögat är den första läxan att känna till vilka medier som kan tänkas vara intresserade.Workshopen leds av Pelle Andersson, verksamhetsledare på Dalapop som tidigare har arbetat som presskontakt på Sveriges största festival, Peace & Love, och varit aktiv i arbetet hur festivalen porträtterades i media mellan 2011 och 2013.